zaterdag 27 november 2010

Spoor controle


23 oktober

1. Uitlijning Strada :

Na de vele tips van mede velomielgebruikers op het forum van de Gentse Liggers en de Limburgse Liggers, ben ik dan de uitlijning gaan controleren. Met 2 profielen van 2 meter tegen de wielen geklemd op dezelfde hoogte, heb ik het verschil in breedte voor en achter gemeten. Gemeten 1 cm uitspoor, gemeten op 1 meter uit het center van het wiel naar voor en 1 meter uit het center naar achter. Het verschil is 1 cm. Strada had O-benen dus. Daarna aan 1 wiel het balhoofd gelost en 1 toer uit gedraaid. Terug gemeten en het staat nu terug evenwijdig. Morgen testen op de weg.




























2. Keerwieltje :

Ontdekt dat de O-ring op het keerwieltje te groot in omtrek is geworden. Bijgevolg draaide dit zeer stroef rond.
O-ring doorgeknipt. Ik rijd al jaren rond op mijn Baron zonder die O-ring.
Nu toch maar een keerwieltje bestelt bij Icletta. 79€ véél te duur.Maar ik dacht dat dit dé oplosssing was.
Mispoes, de 14 tanden maken nog méér lawaai dan het vorige keerwieltje zonder O-ring.
Ik ben er dus niet content van maar wel veel geld kwijt.




3. Velcrons :

Al de losse velcrons terug geplakt met dubbelkleefbare plakband. Velomobiel erkend dit want ze hebben reeds nieuwe velcrons opgestuurd. Het scheelt heel wat in gerammmel als alles terug vast hangt. Vooral die afschermplaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten