vrijdag 26 november 2010

Na 2 maanden

2 oktober
Mijn nieuwe Strada is nu 2 maanden in gebruik. Tijd voor mijn eerste ervaringen na pakweg 1000km.
Het is een fijn vervoermiddel, zeker voor lange rechte trajecten. Ik pendel een paar dagen per week 50km enkel. Grotendeels langs het Albertkanaal. De Strada doet het goed, zowel in het donker, als in de regen.
Wel is het wennen om nu 35kg mee te trappen. Maar stilaan beginnen mijn benen dikker te worden ;)
Windop ben ik zeker in het voordeel t.o.v. koersfiets. Maar windaf in het nadeel.
Bij regen in het voordeel, want dan staan alle toeristen+gepensioneerden onder een boom of brug en de Strada rijdt voorbij. Bergop ben ik ook in het nadeel. Bergaf daarentegen...

Graag wil ik een paar onderdelen verder bespreken:
1. De banden :
Origineel had ik smaller banden gevraagd aan Ymte. Nu hadden ze Swalbe racers 1.5 erop gelegd.
Voorste banden na 850km tot op de draad versleten. Met een stuk gesprongen binnenband tot gevolg.
Heb dit gemeld aan Ymte en bochtentechniek, gewicht van de rijder spelen een grote rol. De racer banden zijn ook niet echt slijtvast te noemen.
2. Mijn neksteun :
Daar ik mijn hoofd graag nogaleens ergens opleg heb ik Johan zijn goede raad opgevolgd om een fitness rol te plaatsen op de rand van de instap. Lekker zacht en ontspannen is dit liggen.

Fitness rol als neksteun
3.Mijn Flevobike dakje :
Daar ik bij hevige regenval nog spetters in mijn ogen krijg ben ik een 2e visier aan het maken dat ik naar onder kan schuiven.
Voor mijn dakje+cover waterdicht te houden spuit ik ze in met lederspray. Tip van Tihamér.


4. De dubbele verlichting :
Deze is keigoed. Vooral de hoogte regelhendel wordt veel gebruikt.
Alleen de zijverlichting mis ik een beetje. Maar hiervoor ben ik op zoek naar iets dat flikkert voor tegen mijn rolbeugel te plaatsen.
Wanneer mijn batterij bijna leeg is begint mijn pinkerzoemer raar geluid te maken.
5. Disco bar :
Ik mis wat muziek en ga wat testen doen om mijn MP3 speler aan te sluiten op boxen.
6. Casing :
Om de casing een beetje proper te houden spuit ik hem in met cockpit spray voor een beschermlaagje. Zo wordt de volgende poetsbeurt een beetje makkelijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten