dinsdag 18 oktober 2011

Cover met magneten

Wat ben ik toch steeds kwaad geweest op de velcro's van de cover die ik weeral eens losgetrokken had van de body. Nu niet meer, want ik heb de velcro's van de cover verwijderd. In de plaats daarvan heeft Pieter mij 8 magneten ingenaaid in de cover. Magneten (8 stuks) van de andere pool gelijmd in de rand van het instapgat. Nu trekt de cover reeds aan op 10 cm boven het instapgat. Heerlijk. En lekker waterdicht. En héél gemakkelijk en snel om uit te stappen.
Wat ik me steeds heb afgevraagd, omdat ik héél veel langs het kanaal rijd, wat zou er gebeuren als ik in het water terechtkom en ik moet al die velcro's nog beginnen losdoen. Volgens mij was ik dan al lang tot op de bodem gezonken. Nu met de magneten ben ik in een wip uit de Strada.
Om de lak niet te beschadigen hebben we stukjes kleefbare doorzichtige plastiek geplakt op de plaatsen waar de magneten van de cover het instapgat raken.

Voor montage zie foto's:






3 opmerkingen:

  1. Wat voor soort magneten heb je gebruikt en waar heb je ze gehaald ? Kan je ook eens aangeven op welke plaatsen je ze precies hebt bevestigd in je dekje ? Tanx !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste stradaatje,

    Wij hebben de magneten besteld bij:

    http://www.supermagnete.be/

    Plaats:

    Gelijk verdelen over de omtrek. 4 per zijde.

    Groetjes

    Baron

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik rijd nu ook al een jaar of 2 met magenten....... geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen