donderdag 17 maart 2011

Sheriff's

Om 00h30 woensdag kwam ik van mijn werk en op het jaagpad kwam een bus met grote lichten aan. Ik kantel ook mijn beide lampen omhoog, maar als antwoord kreeg ik dan de zoeklamp boven op zijn dak naar mij gericht.
Mijne euro viel direct, het waren de sheriff's van Hasselt.
Sherriff 1:Dat meneer véél licht bijheeft? Ja zeg ik, maar jullie ook. Ik dacht, oei dat was eruit voor ik het wist.
Sherrif 2: inmiddels met de maglite achter mij verschenen: En gaat dat hard? Ja zeg ik, zo hard als mijn benen trappen.
Sheriff 1: Er zit dus gene motor in? Neen, ge moogt komen kijken, zeg ik. Ik maak aanstalte om uit te stappen. Maar dat moest niet.
Ik vertel dan maar spontaan dat ik van mijn werk kom in Meerhout en nog naar Diepenbeek moet. Om duidelijk te maken dat ik eigenlijk niet veel tijd had.
Krijg ik daar zowaar een compliment van die mannen, ze vonden het straf dat ik zover bij nacht nog aan het fietsen was.
Ik mocht doorrijden, en heb zelfs een bemoedigend klopje op de Stada zijn dak gekregen.
De politie, je vriend!
Awel, ik moet het nog gaan geloven, maar het is wel de eerste keer.
Groetjes
Baron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten